van winkel naar
adventure store

Een verfriste merkidentiteit voor de meest authentieke outdoor winkel van Amsterdam.

herpositionering / merkidentiteit / on- en offline communicatie

the start of your adventure

Rien de Wolf, dé outdoor expert van Amsterdam, is een geweldige plek waar je alles vindt op het gebied van buitenrecreatie. De klant komt er voor alle benodigdheden om eropuit te gaan in de natuur; op avontuur. Al direct wanneer je binnenstapt in de winkel begint dat avontuur. Het persoonlijke contact met het team, het unieke assortiment en uitgebreide vakkennis gecombineerd onder één dak, maakt het een uniek bedrijf. Klanten komen er graag en keren dan ook vaak terug, zodra zij eenmaal in de winkel zijn geweest. Er lag echter nog een mooie kans om doormiddel van een sterk merk meer gebruik te maken van deze onderscheidende factoren en ze door te vertalen in on- offline communicatie.

Rien de Wolf Logo ontwerp
Rien de Wolf vis van de maand
Rien de Wolf vis van de maand
Rien de Wolf onderhoud

online communicatie

Op social ligt er een mooie kans om de betrokken doelgroep van Rien de Wolf regelmatig te bereiken. Door in online communicatie de persoonlijke en toegankelijke medewerkers terug te laten keren, trekken we de sfeer uit de winkel door. Zo hebben we meer online touchpoints gecreëerd om merkvoorkeur op te wekken.

Rien de Wolf Leatherman
Rien de Wolf vis van de maand
Rien de Wolf onderhoud

offline communicatie

Zowel binnen als buiten de winkel hebben we met gebruik van de nieuwe visuele identiteit meerde touchpoints gecreëerd. Ieder touchpoint is ten slotte een kans om je merk te laten spreken.

Rien de Wolf Leatherman
Rien de Wolf vis van de maand
Rien de Wolf onderhoud

Volgende case

de leukste avond van het jaar nóg leuker